פורסמו שמותיהם של שני לוחמים נוספים שנפלו בקרבות

    קובי פינקלר No Comments on פורסמו שמותיהם של שני לוחמים נוספים שנפלו בקרבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתם: סמ״ר אסצ׳אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח״ל, נפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע בקרב ב-14.11.23 בצפון רצועת עזה. הלוחם השני הוא רס״ל (מיל׳) אור ברנדס, בן 25 משוהם, לוחם בגדוד 82, חטיבה 7 (׳עוצבת סער מגולן׳), שנפל אמש בקרב במרכז הרצועה.

    לפנות בוקר נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה, בין היתר באשקלון. בהמשך התברר כי מדובר בהתראות שווא. בעזה דיווחו הלילה והבוקר על תקיפות רבות באיזור דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, כמו כן גם על תקיפות רבות לעבר מטרות תת קרקע.

    כזכור, ישראל חידשה את הלחימה בתוך עזה ביום שישי עם סיומה של הפסקת האש. למעלה מ-400 מטרות של ארגון הטרור חמאס הותקפו. חלקם בדרום הרצועה באזורים בהם צה"ל לא תקף עד כה. במוקד התקיפות בחאן יונס נהרסו בניינים בפרויקט אותו מימנה קטר. הכולל למעלה מ-50 בנינים בני חמש קומות.

    במהלך הקרבות חוסל מהאוויר מפקד גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי בין השאר לשליחת מחבלי הנוח'בה לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז בשמחת תורה.

    בשכונת ג'באליה בצפון הרצועה איתרו והשמידו כוחותינו פיר מבצעי של חמאס, בעומק עשרות מטרים בחצר מתחם בתי ספר ופיר מבצעי נוסף בביתו של פעיל הכוח הימי של חמאס. אמש, נשמעו אזעקות במרכז ובשפלה. אדם אחד נפצע קל מרסיסים בראשו.

    ב'ישראל היום' דווח הבוקר, כי בצה"ל מעריכים שאפשר להשלים את השלב הראשון של המערכה בצפון הרצועה בתוך כ-10 ימים. המהלך הדרומי ידרוש זמן רב יותר, אבל השלמת המהלך הצפוני תאפשר לפנות כוחות נוספים לפעילות בגזרות אחרות. עם זאת, הפעילות בצפון הרצועה תימשך גם בעתיד, אבל במתכונת שונה של פשיטות. במקביל, מתכוון צה"ל לשמר מרחב ביטחוני (פרימטר) ממערב לגדר, שיהווה חיץ בין היישובים הישראליים לשטח העזתי.

    בירושלים אומרים כי למרות הפיצוץ במשא ומתן לשחרור חטופים נוספים , המגעים יימשכו אך בעצימות נמוכה. בישראל הבהירו כי יהיו מוכנים ליום הפוגה נוסף בתמורה לשחרור של עוד נשים וילדים הנמצאים ברשות חמאס. לאחר רצף השחרורים בשבוע שעבר ברצועת עזה עדיין מוחזקים עוד 136 חטופים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי ישראל תעשה הכל להביא לשחרורם.



    0 תגובות